Forum III F Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Bugatti Veyron...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum III F Strona Główna -> HydePark - FreeStyle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Miszel
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedzieć?

PostWysłany: Nie 11:21, 12 Lut 2006 Temat postu: Bugatti Veyron...

8 września 2003 we Frankfurcie zaprezentowano najszybszy seryjny samochód świata!

Już pobieżna lektura danych technicznych może przyprawić o zawrót głowy - Bugatti Veyron z 16-cylindrowym silnikiem o mocy 736 kW, czyli 1001 koni, może rozpędzić się do prędkości 406 km/h!

Na początku przyjrzyjmy się wnętrzu tego niecodziennego auta. 270-centymetrowy rozstaw osi zapewnia pasażerom auta komfortowe warunki podróżowania. Na pokładzie nie mogło zabraknąć odpowiedniego systemu audio. W opracowaniu go uczestniczyła znana berlińska firma Dietera Burmestera, której uwagi odnośnie akustyki były brane pod uwagę już na etapie projektu karoserii i doboru materiałów wykończeniowych.

W kokpicie Veyrona dominuje przede wszystkim skóra doskonałej jakości. Oprócz niej, jak na sportowe auto przystało, znalazło się także dużo aluminium.

Przy projektowaniu nadwozia Veyrona konstruktorzy chcieli przede wszystkim uzyskać jak najmniejsze opory powietrza. Oprócz tego postawiono przed nimi jeszcze pięć innych wymagań - doprowadzenie odpowiedniej ilości powietrza do silnika, systemu klimatyzacji, chłodzenia hamulców, turbosprężarek, a także odpowiednie "przyssanie" auta do podłoża przy wyższych prędkościach.

Nie tylko nadwozie
Aby Veyron nie podrywał się w powietrze niczym samolot, ukształtowanie spodu pojazdu poddano także kontroli specjalistów od aerodynamiki. Przy wyższych prędkościach z tyłu Bugatti automatycznie wysuwa się spoiler mający za zadanie dodatkowe dociążenie pojazdu.

Najszybszy seryjnie produkowany samochód świata wymagał szeregu technicznych rozwiązań. Jednym z nich jest konstrukcja aluminiowych felg. 20-calowe felgi są tak ukształtowane, by dodatkowo chłodzić tarcze hamulcowe. Oczywiście Bugatti wymaga także odpowiednich opon. Z przodu ogumienie ma wymiar 245-690 R 520 A, z tyłu 365-710 R 540 A i jest dostosowane do rozwijania prędkości rzędu 400 km/h. Oprócz tego Michelin na potrzeby Veyrona przekonstruował swój system Pax umożliwiający jazdę autem nawet, gdy ciśnienie powietrza spadnie do zera. Bez uszczerbku na precyzji prowadzenia można wtedy rozpędzać się pojazdem nawet do 200 km/h.

Jednak najciekawszym elementem Bugatti Veyrona jest bezsprzecznie jednostka napędowa. Bugatti, które początkowo miało już doświadczenia w budowaniu dużych silników lotniczych, w 1928 roku postanowiło skonstruować 16-cylindrowy silnik mogący napędzać sportowy samochód osobowy. Efektem tych prac było powstanie dwóch jednostek w układzie V.

Obecnie produkowana jednostka w całości wykonana ze stopów lekkich metali jest bardzo kompaktowa - mierzy jedynie 71 cm długości i 76 cm szerokości. Zwarta konstrukcja jednostki zapewnia niski poziom wibracji, a co za tym idzie emisji hałasu.

Cztery turbosprężarki zapewniają 8-litrowemu motorowi niewyobrażalny dla samochodu osobowego maksymalny moment obrotowy wynoszący 1250 Nm. Aby było to możliwe, turbiny zostały wyposażone w dwa znajdujące się nad głowicą intercoolery. Silnik wykonany jest w technice zmiennych faz rozrządu i 4 zaworów na cylinder poruszanych przez cztery wałki napędzane łańcuchem. Cała ta technika umożliwia rozpędzenie 1001-konnego pojazdu do 300 km/h w niecałe 14 sekund. Producent nie podaje, jakie jest średnie spalanie bolidu Bugatti.

Moc doładowania
Napęd na cztery koła przenoszony jest za pomocą 7-biegowej, wyposażonej w dwa sprzęgła skrzyni biegów DCT. Zmiana przełożeń odbywa się umieszczonym na konsoli środkowej lewarkiem lub łopatkami pod kierownicą. Czas zmiany przełożenia wynosi 0,02 sekundy.

Na koniec ostania informacja - cena. Veyron ma kosztować około 1 mln euro.


Dane techniczne:

SILNIK
Szesnastocylindrowy, benzynowy, w układzie W
4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu,
2×2 DOHC, 4 turbosprężarki,
umieszczony wzdłużnie centralnie
Pojemność - 7993 ccm
Moc maksymalna - 1001 KM przy 6000 obr./min
Moment maks. - 1250 Nm przy 2200-5500 obr./min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów - 7-stopniowa DTC (podwójne sprzęgło)
Napęd - na cztery koła
ZAWIESZENIE
Zawieszenie niezależne
Hamulce - tarczowe wentylowane
Opony przód - 245-690 R 520 A
Opony tył - 365-710 R 540 A
WYMIARY I MASY
Długość×szerokość×wysokość- 4466×1998×1206mm
Rozstaw osi - 2700 mm
OSIĄGI
Przyspieszenie 0-300 km/h - poniżej 14 s
Prędkość maksymalna - 406 km/h



Jeżeli chcecie więcej zdjęć to wejdźcie na: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum III F Strona Główna -> HydePark - FreeStyle Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin